انویدیا با کاهش قیمت تراشه گرافیکی H20 AI در چین قصد دارد با هوآوی رقابت کند.

انویدیا با کاهش قیمت تراشه گرافیکی H20 AI در چین قصد دارد با هوآوی رقابت کند.

انویدیا با کاهش قیمت تراشه های گرافیکی هوش مصنوعی خود به‌منظور مقابله با رقابت شدید منطقه‌ای، به دنبال تأثیرگذاری در بازارهای چین است.

انویدیا مصمم است از طریق کاهش قیمت در مقیاس بزرگ در منطقه چین گام بردارد،موقعیت انویدیا در چین آن چیزی نبوده است که این شرکت انتظارش را داشت، و در حالی که انویدیا موفق شد از فروش چینی پردازنده‌های گرافیکی Hopper خود استفاده کند، تحریم‌های ایالات متحده شرایط دشواری را برای این شرکت ایجاد کرده است.

با ممنوعیت صادرات چندین مدل از تراشه های گرافیکی و شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی، انویدیا تراشه گرافیکی H20 AI مطابق با چین را معرفی کرد تا بازار فروش چین را مجددا به دست آورد. با این حال، گزارشی از رویترز بیان می‌کند که این شرکت پاسخ ایده‌آلی را از سوی مشتریان چینی نمی‌بیند، به همین دلیل تصمیم گرفته است گام‌های ملموسی بردارد و قیمت‌های رقابتی را به عنوان یکی از آنها ارائه دهد.

به ندرت شنیده می شود که تراشه های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا تخفیف قیمتی داشته باشند، اما در مورد چین، خب، این اتفاق می افتد. گزارش شده است که شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی NVIDIAsH20 در مقایسه با تراشه هوش مصنوعی Ascend 910B هوآوی، که به عنوان قوی‌ترین راه‌حل داخلی برای محاسبات هوش مصنوعی شناخته می‌شود، ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. تراشه گرافیکی H20 انویدیا اکنون به وفور در بازار چین موجود است.

البته تا به اینجا انویدیا با وجود اعمال تخفیف و عرضه ی با تعداد بسیار بالا در چین ، همچنان نتوانسته نظر مصرف کننده های چینی را به خود جلب کند. علاوه بر این، کاهش قیمت مشابهی در تراشه Hopper H100 AI این شرکت که از طریق «بازارهای سیاه» در دسترس هستند، مشاهده شد که نشان می‌دهد تقاضا چقدر کاهش یافته است.

با وجود چنین تلاش هایی، تحلیلگران پیش بینی می کنند که انویدیا نمی تواند به سرعت با این وضعیت مقابله کند. راه‌حل‌های داخلی با استقبال گسترده کسب‌وکارهای چینی مواجه شده‌اند، که آنها را ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از گزینه‌های رایج می‌دانند. علاوه بر این، مقررات ایالات متحده انویدیا را مجبور کرده است تا قدرت محاسباتی خود را در منطقه کاهش دهد، به همین دلیل است که شرکت های بزرگ چینی مانند Alibaba و Tencent جایگزین های داخلی را گزینه بهتری می دانند.

به نظر می‌رسد وضعیت انویدیا در چین ایده‌آل نیست، که به طور بالقوه می‌تواند تأثیرات منفی داشته باشد، با توجه به اینکه بازارهای چین نقش مهمی در موفقیت مالی این شرکت دارند. اما حتی با وجود سد راه چین، انویدیا همچنان توانسته است تقاضای زیادی را در سراسر جهان به دست آورد و این در درآمد اخیر آنها منعکس شده است.

عرفان شرافت وزیری
ارسال دیدگاه