مادربرد های سری MSI MPOWER با سری Z790 باز میگردد

مادربرد های سری MSI MPOWER با سری Z790 باز میگردد

کمپانی MSI به زودی مادربرد جدید Z790 MPOWER خود را با طراحی DUAL-DIMM که قادر به پشتیبانی از رم DDR5 تا فرکانس 8000 مگاهرتز خواهد بود را تنها با قیمت 199 دلار عرضه خواهد کرد.

سری MPower آخرین بار در دوران Z170/Z270 و تقریباً 7 سال قبل در بازار وجود داشت. اکنون، MSI بازگشت سری MPower را با محصول جدید و مقرون به صرفه، Z790MPOWER، نشانه گذاری می کند. این مادربرد ممکن است یک طراحی بسیار معمولی به نظر برسد، اما چیزی دارد که فقط چند مادربرد رده بالا می توانند انجام دهند و آن پشتیبانی از بهترین حافظه DDR5 موجود در جهان است.

با شروع جزئیات، مادربرد MSI Z790MPOWER دارای سوکت LGA 1700/1800 است و از پردازنده‌های نسل دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اینتل پشتیبانی می‌کند. این مادربرد با طراحی 15 فاز VRM تغذیه می شود که از طریق کانکتورهای 8 پین دوگانه تامین می شود. هیت سینک های بزرگی روی VRM ها وجود دارد و Mini-ATX با روکش نقره ای و مشکی عالی به نظر می رسد. می بینید که هر هیت سینک دارای اصطلاحات اورکلاک است مانند “Overclock”، “Frequency”، “MHz”، “Voltages” “Clock” و غیره.

درست در کنار سوکت پردازنده نه چهار اسلات، بلکه دو اسلات DIMM وجود دارد که می‌توانند جدیدترین ماژول‌های حافظه 64 گیگابایتی را تا ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی کنند. اما چرا فقط دو اسلات روی یک برد اصلی؟ پاسخ اورکلاک است. این مادربرد برای ارائه پشتیبانی عالی از حافظه و اورکلاک به این صورت طراحی شده است و این شرکت از طیف وسیعی از ماژول های حافظه پرسرعت مانند موارد ذکر شده در جدول زیر پشتیبانی می کند:

علاوه بر این، MSI با چندین سازنده DRAM برای ارائه کیت های حافظه DDR5 با برند MPOWER همکاری خواهد کرد. علاوه بر پشتیبانی عالی از حافظه، مادربرد MSI Z790MPOWER همچنین دارای دو اسلات M.2 است در زیر هیت سینک M.2، چهار درگاه SATA III، یک PCIe 5.0 x16 و دو اسلات PCIe 4.0 (X1 / X4) وجود دارد. ورودی/خروجی عقب شامل چهار USB 2.0، سه USB 3.2 Gen1 و یک درگاه USB 3.2 Gen2 Type-C است. WIFI 6E + BT5.2، شبکه اترنت 2.5 گیگابایتی و جک صوتی 7.1 کاناله نیز وجود دارد.

اکنون که به قیمت گذاری میرسیم، رقم 199 دلاری برای مادربرد Z790MPOWER است که آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین بردهای اورکلاک حافظه در بازار تبدیل می کند.برای مادربردهایی با چنین قابلیت‌های سطح بالایی، قیمتی فوق العاده است.این مادربرد به زودی ایتدا در بازار آمریکای شمالی و سپس اروپا و نیز آسیا عرضه شود.

B@pcacc2000
ارسال دیدگاه