گرافیک NVIDIA RTX 4060 Ti 16GB با کاهش قیمت شدید و تخفیف های گسترده در اروپا همراه است

گرافیک NVIDIA RTX 4060 Ti 16GB با کاهش قیمت شدید و تخفیف های گسترده در اروپا همراه است

تنها پس از مدت زمان کوتاهی از عرضه ی این گرافیک بنا بر دلایل مختلف از جمله فقدان معیارها، بازاریابی و ارزش پایین نسبت به قیمت و تصمیم این شرکت برای عدم پوشش رسمی و در اختیار نگذاشتن رسانه ها برای بررسی ممکن است از دلایل اصلی تقاضای ضعیف باشند.

پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4060 Ti نسخه 16 گیگابایتی انویدیا یک انتشار تا حدودی بحث‌برانگیز داشتند که عمدتاً به دلیل تصمیم این شرکت برای عدم پوشش رسمی بررسی بود. حتی در بنچمارک‌های نشان‌داده‌شده آنچنان که تصور میشد سریع‌تر از مدل 8 گیگابایتی نبود، اما 100 دلار بیشتر قیمت داشت. این کارت نمی‌تواند علاقه‌ای را به خود جلب کند، بنابراین انتظار می‌رفت کاهش قیمت داشته باشد، به همین دلیل، اکنون گزارش شده است که خرده‌فروشی های زیادی در اروپا از جمله کشور آلمان اقدام به کاهش قیمت و تخفیف کرده اند تا بلکه به فروش این نسخه کمک کنند.

به طور مثال گرافیک MSI GeForce RTX 4060 Ti Ventus 3x در حال حاضر با قیمت 519 یورو در Mindfactory به فروش می رسد که 30 یورو کاهش نسبت به قیمت مرجع 549 یورویی خود دارد. کاهش قیمت نشان می‌دهد که این پردازنده گرافیکی قادر به جذب در بازارهای اروپایی نیست که با توجه به استقبال ضعیف، بازاریابی بسیار ناموفق انتظار این اتفاق می‌رفت.همچنین انتظار میرود که کاهش قیمت به بازارهای جهانی نیز منتقل شود و به زودی شاهد فروش زیر قیمت 499 دلار خواهیم بود.

دلیل اینکه چرا این گرافیک نتوانسته بازار فروش را جذب کند ساده است،با وجود دو برابر شدن VRAM، این کارت فقط برای بازی های 1080p مناسب است و تنها در صورت استفاده از فناوری های ارتقاء مقیاس مانند DLSS می تواند به اندازه کافی در 1440p عمل کند. این کارت به دلیل حافظه قابل توجه تر برای عملکرد Stable Diffusion و AI مفید است، اما برای بخش گیمینگ، ارزش 100 دلار تفاوت با نسخه 8 گیگابایتی را ندارد.

راه اندازی و عرضه ی NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti 16GB را می توان به عنوان “پروژه ناامید کننده” برای انویدیا خلاصه کرد. تنها راهی که این کارت می تواند فروش داشته باشد، اصلاح قیمت است، که احتمالاً در حال حاضر انویدیا در مورد این موضوع مقاومت میکند.

B@pcacc2000
ارسال دیدگاه