گزارش جدید ادعا می‌کند که چیپست‌های M3 Pro و M3 Max کمپانی اپل تا اواسط سال 2024 عرضه می‌شوند

گزارش جدید ادعا می‌کند که چیپست‌های M3 Pro و M3 Max کمپانی اپل تا اواسط سال 2024 عرضه می‌شوند

این احتمال وجود دارد که اپل در اواخر سال جاری از M3 رونمایی کند، با گزارش جدیدی مبنی بر اینکه نسخه های قدرتمندتر این چیپست یعنی M3 Pro و M3 Max در اواسط سال 2024 عرضه خواهند شد و احتمالاً در مدل‌های به‌روزرسانی‌شده MacBook Pro و Mac mini مورد استفاده قرار خواهند گرفت.البته به احتمال زیاد Mac mini ممکن است مانند مدل قبلی خود فقط با M3 Pro پیکربندی شود

چیپست‌هایM3 Pro و M3 Max همچنین اولین سیلیکون سفارشی پیشرفته اپل خواهند بود که با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC به تولید انبوه می‌رسند و در مک‌های آینده نیز مانند M3 یافت می‌شوند. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سازنده تایوانی تنها می‌تواند بازدهی 55 درصدی را در فناوری پیشرفته خود به دست آورد، به این معنی که SoCها ممکن است در زمان عرضه رسمی به صورت محدود تولید شوند. اگرچه گفته می شود تولید این شرکت تا پایان سال 2023 به 100000 دستگاه می رسد، ممکن است برای کاهش هزینه تولید، افزایش بازده و پاسخگویی به تقاضا، تغییر از فرآیند N3B به N3E مورد نیاز باشد.

در مورد مشخصات این دو چیپست اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما ممکن است اپل برای M3 Pro در حال کار بر روی یک پردازنده 12 هسته ای با پردازنده گرافیکی 18 هسته ای و پشتیبانی از رم یکپارچه تا 36 گیگابایت باشد.

B@pcacc2000
ارسال دیدگاه